کفش چرم موجب کاهش تولید گاز های آلاینده می شود

ماده دوم می تواند شکل یک پا را به خود بگیرد، پس از خم شدن شکل اولیه خود را بازیابی کند و به طور کلی در برابر تغییر شکل مقاوم است که به طور قابل توجهی عمر مفید آن را افزایش می دهد.

کفش چرم ساخته شده از مواد طبیعی دارای توزیع آشفته منافذ بر روی سطح هستند، در حالی که کفش های چرمی با عدم وجود منافذ کامل یا آرایش یکنواخت مشخص می شوند. منافذ به پوست اجازه عبور رطوبت و هوا را می دهند.

اما این روش فقط باید در ترکیب با روش های دیگر مورد استفاده قرار گیرد: در برخی موارد، تولیدکنندگان عمداً یک الگوی ناهموار روی سطح کفش ایجاد می کنند، به این امید که چرم را به عنوان چرم اصلی از بین ببرند.

کفش چرم

به ندرت کسی به شما اجازه می دهد جفت کفش یا چکمه انتخابی را به این روش در فروشگاه بررسی کنید، اما می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

برخلاف چرم، چرم اصل به خوبی نمی سوزد. برای اینکه کفش آسیب نبیند، روی نمونه ای از مواد همراه آن تست کنید. آزمایش به شرح زیر انجام می شود: یک منبع شعله باز را برای چند ثانیه به یک تکه پوست نزدیک کنید و به نتیجه نگاه کنید.

اگر محصول هیچ علامتی نداشت، این یک ماده طبیعی است و اگر نمونه شروع به ذوب شدن کرد، از مواد مصنوعی ساخته شده است. قابلیت تنفس بالا به چرم طبیعی اجازه می دهد تا رطوبت را به بیرون فشار دهد.

برای بررسی اصالت کفش ها می توانید مقدار کمی آب روی آن بریزید. اگر چرم طبیعی پیش روی خود داشته باشید، متوجه می شوید که آب به سرعت از سطح کفش یا چکمه تبخیر می شود و پس از چند لحظه اثر آن از بین می رود.