ماهی سالمون مشهد که توانست جان یک کودک را نجات دهد

اختلالات خواب به طور باورنکردنی در سراسر جهان رایج شده است.

افزایش قرار گرفتن در معرض نور آبی ممکن است نقش داشته باشد، اما برخی از محققان بر این باورند که کمبود ویتامین D نیز ممکن است دخیل باشد.

در یک مطالعه 6 ماهه روی 95 مرد میانسال، یک وعده غذایی با ماهی سالمون مشهد 3 بار در هفته منجر به بهبود خواب و عملکرد روزانه شد.

محققان حدس زدند که این به دلیل محتوای ویتامین D است ماهی خوشمزه است و به راحتی آماده می شود.

به همین دلیل، قرار دادن آن در رژیم غذایی باید نسبتاً آسان باشد خوردن ماهی یک یا دو بار در هفته برای بهره مندی از فواید آن کافی است.

ماهی

در صورت امکان، ماهی صید وحشی را به جای پرورشی انتخاب کنید ماهی های وحشی تمایل به امگا 3 بیشتری دارند و احتمال کمتری دارد که به آلاینده های مضر آلوده شوند.

ماهی سالمون را می توان به صورت پخته، سرخ شده، سرخ شده یا آب پز تهیه کرد با بسیاری از سبزیجات و غلات به خوبی جفت می شود.

بدن و مغز شما نیز برای عملکرد بهتر به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز دارند. در واقع، دریافت مقدار کافی امگا 3 با تعدادی از فواید سلامتی، از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است.

این چربی‌های خاص ممکن است کاهش عملکرد مغز را که افراد معمولاً با افزایش سن تجربه می‌کنند، کند کنند.

خوردن ماهی بدون چربی نیز ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. برخی از مطالعات آن را با خطر کمتر سندرم متابولیک و کاهش عوامل خطر برای بیماری قلبی مرتبط دانسته اند.

لازم به ذکر است که بهترین راه برای دریافت ویتامین D از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. با این حال، ماهی‌های چرب یکی از معدود منابع غذایی ویتامین D هستند و می‌توانند مقدار مناسبی از آن را تامین کنند.