قابلمه تفلون تابان سایز 52 موجب کنترل ضربان قلب در افراد سالمن می شود

هنگامی که قابلمه تفلون تابان سایز 52 بیش از حدود 350 درجه سانتیگراد (660 درجه فارنهایت) بیش از حد گرم می شوند، پوشش PTFE شروع به جدا شدن می کند و اسید هیدروفلوئوریک و انواع ترکیبات ارگانوفلوئورین آزاد می کند که می تواند باعث تب دود پلیمری در انسان شود و برای پرندگان کشنده باشد.

نگرانی هایی در مورد اثرات منفی احتمالی استفاده از قابلمه پخت و پز با روکش PTFE مطرح شده است. پردازش PTFE در گذشته شامل PFOA به عنوان امولسیفایر بود.

با این حال، PFOA یک آلاینده آلی پایدار است و نگرانی‌های زیست‌محیطی و بهداشتی را به دنبال دارد و اکنون در حال حذف تدریجی در پردازش PTFE است.

PFOA اکنون با محصول GenX ساخته شده توسط DuPont spin-off Chemours جایگزین شده است، که به نظر می‌رسد مشکلات سلامتی مشابه PFOA ممنوعه را ایجاد می‌کند.

قابلمه

چدن ، فولاد کربن ، فولاد ضد زنگ و ظروف پخت و پز آلومینیومی ریخته گری ممکن است قبل از پختن با اعمال چربی روی سطح و حرارت دادن آن برای پلیمریزه شدن چاشنی شوند.

این یک پوشش خشک، سخت، صاف و آبگریز ایجاد می کند که وقتی غذا با مقدار کمی روغن پخت و پز یا چربی پخته می شود، نچسب است.

تابه های نچسب مدرن با استفاده از پوشش تفلون (پلی تترا فلوئورواتیلن یا PTFE) ساخته شده اند. PTFE در سال 1938 توسط Roy Plunkett اختراع شد.

همه تابه های نچسب از تفلون استفاده نمی کنند. پوشش های نچسب دیگری نیز در دسترس هستند. به عنوان مثال، مخلوطی از تیتانیوم و سرامیک را می توان بر روی سطح تشت سندبلاست کرد و سپس در دمای 2000 درجه سانتیگراد ( 3630 درجه فارنهایت) برای تولید یک پوشش سرامیکی نچسب استفاده کرد.

پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) یک فلوروپلیمر مصنوعی است که در کاربردهای مختلف از جمله پوشش های نچسب استفاده می شود. تفلون نام تجاری PTFE است که اغلب به عنوان یک اصطلاح عمومی برای PTFE استفاده می شود.