فردی با همراهی فرش ابریشم ماشینی 6متری به مسافرات دور دنیا رفت

از چه روش هایی برای خشکشویی فرش ابریشم ماشینی 6متری طبیعی استفاده می شود. کفپوش های متعلق به این گروه را می توان با استفاده از فوم تمیز کرد.

این روش ملایم بوده و برای تمامی فرش ابریشم ماشینی 6متری هایی که دارای خاکی سبک تا متوسط ​​هستند کاربرد دارد. با آن، فرش ابریشم ماشینی 6متری ها همچنان شکل خود را حفظ می کنند، پایه آنها فرو نمی ریزد و پرز خراب نمی شود.

برای خشک کردن فرش ابریشم ماشینی 6متری های طبیعی می توان از مولد بخار استفاده کرد. در عین حال، می توان از تغییر شکل و غرقاب جلوگیری کرد، زیرا از دوزهای کوچک مایع استفاده می شود.

فرش

اما، با این وجود، با این روش، پاکسازی عمیق سطح رخ نمی دهد. هنگامی که محصولات پاک کننده پودر، مواد شیمیایی قادر به حذف کثیفی حتی روی پایه هستند اما به عنوان یک نقطه ضعف، دانه های پودر باقی مانده بین الیاف را می توان تشخیص داد.

هر چه شمع بالاتر باشد، ذرات مواد شوینده بیشتری در آن باقی می ماند و سریعتر دوباره کثیف می شود. همچنین برای فرش ابریشم ماشینی 6متری هایی با حلقه های بلند، پشمی و روکش های زبر نبافته، تمیزکاری پودری توصیه نمی شود.

نظافت اصلی فرش ابریشم ماشینی 6متری های طبیعی به روش مرطوب انجام می شود. یک محلول تمیز کننده روی سطح اعمال می شود و پارچه با استفاده از آب روی زمین شسته می شود.

ماشین های مخصوص  این تمیز کردن عمیق اما ملایم است و حتی برای فرش ابریشم ماشینی 6مت ریهای حساس و مو بلند نیز مناسب است. یکی دیگر از روش های تمیز کردن مرطوب، شامپو کردن سطح و استفاده از برس ماشینی است.

اثر تمیز کنندگی عالی است، اما عملکرد مکانیکی قوی برای فرش ابریشم ماشینی 6متری های مخملی نرم، پشمی و پرزهای بلند مناسب نیست.

تولید فرش ماشینی حدود 50 سال پیش وارد ایران شد. با توجه به استفاده گسترده از فرش در ایران و قیمت بالای فرش دستباف، فرش ماشینی توانست در مدت کوتاهی خریداران زیادی پیدا کند.