طراحان کفش چرم از چرم مصنوعی و گیاهی برای دوخت کفش استفاده می کنند.

هدف از این مطالعه کشف سطح دانش، استفاده و نگرش مصرف کنندگان مد در مورد چرم و جایگزین های آن بود.

دو دسته جایگزین چرم شامل چرم گوسفندی (بیشتر با پوشش های پلاستیکی ساخته شده) و جایگزین چرم سازگار با محیط زیست (موادی که برای محیط زیست “مناسب” هستند.

 

با یک نمونه آسان (N=11) از دانشجویان مصرف‌کنندگان طراحی مد، داده‌ها از طریق پرسشنامه با سؤالات باز و بسته، شامل سؤالاتی در مورد دانش و تجربه شرکت‌کننده در خرید چرم و قیمت محصولات نوین چرم جایگزین چرم جمع‌آوری شد دانش آنها در مورد پردازش چرم نیز مورد سوال قرار گرفت.

نتایج کلیدی این بود که شرکت کنندگان دیدگاه ها و نگرش های مختلفی در مورد استفاده از چرم مصنوعی و جایگزین های چرم داشتند اکثر آنها بیش از یکی از جایگزین های چرم سازگار با محیط زیست را که در پرسشنامه ذکر شده بود نشنیده بودند و بیشتر آنها از فرآیند تولید چرم آگاهی نداشتند کسانی که دوره‌های نساجی را گذرانده بودند، قبلاً اظهار داشتند که چرم و یا جایگزین‌های آن را بسیار کم یا اصلاً پوشش داده‌اند.

این یافته‌ها پیامدهایی برای ذینفعان مختلف از جمله تولیدکنندگان جایگزین چرم، برنامه‌ها و مدرسان مد، تولیدکنندگان کتاب‌های درسی و مؤسسات خرده‌فروشی دارد همچنین  قیمت چرم طبیعی رو به افزایش خواهد بود!

نیاز به تعریف اصطلاحات خاص برای توضیح تفاوت بین جایگزین های چرمی که از سموم پلاستیکی استفاده می کنند در مقابل جایگزین های چرمی که برای محیط زیست بهتر هستند، کشف شد اصطلاحات جایگزین چرمی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گرفتند که می‌توانست مصرف‌کنندگان را با آنچه که واقعاً خریداری می‌کنند گیج کند.

نتیجه این بود که تولیدکنندگان جایگزین چرم می‌توانند از این یافته‌ها برای درک نیاز به آموزش بهتر مصرف‌کنندگان خود استفاده کنند برخی از آموزش هایی که می تواند شامل شود، قرار گرفتن در معرض مشخصات محصولات آنها از نظر ساخت و ساز و اجزای مورد استفاده در رابطه با نگرانی های زیست محیطی و پایداری است این اطلاعات خاص به طور گسترده در دسترس مصرف کنندگان نیست و آموزش بیشتری لازم است.

  • منابع:
    1. Knowledge of Leather Alternatives: An Exploratory Study: Implications for Education
  • تبلیغات: 
    1. تهیه ترشی میگو در جنوب
    2. چرا ذرت بخشی از خانواده علفهاست؟
    3. رنگ چشم اندازی برای طول موج های مختلف نور
    4. پیشرفت چشمگیر صنعت سرامیک در زمینه طراحی