روغن زیتون عمده موجب افزایش 10 سانتی قد در کودکان می شود

مصرف بیشتر روغن زیتون عمده می تواند به جلوگیری از کولیت اولسراتیو کمک کند. اولئوکانتال (نوعی ترکیب فنولی طبیعی موجود در روغن زیتون فوق بکر) به انتقال پروتئین های غیرطبیعی آلزایمر از مغز کمک می کند و به کاهش تجمع بتا آمیلوئید، که اعتقاد بر این است که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، کمک می کند.
اجزای روغن زیتون فوق بکر که سرشار از اسید اولئیک و هیدروکسی تیروزول است، می تواند از پانکراتیت حاد محافظت کند.
برای اطلاعات بیشتر: فواید روغن زیتون برای زنان

علیرغم فواید فراوان روغن زیتون، مصرف آن در مقادیر بالاتر از مقدار توصیه شده ممکن است منجر به عوارض جانبی شود، مانند:

موهای خشک و نازک ممکن است با مالیدن روغن زیتون به آنها آسیب ببینند، زیرا در این حالت موها احساس چربی و سنگینی می کند، منافذ سر را مسدود می کند و فولیکول های مو را ضعیف می کند که منجر به افزایش ریزش مو می شود.

نوشیدن روغن زیتون با معده خالی ممکن است باعث اسهال در صورت مصرف زیاد آن شود و همچنین منجر به سوء هاضمه، نفخ، نفخ و سوزش سر دل می شود.
روغن زیتون کالری بالایی دارد، زیرا 15 میلی لیتر از آن حاوی 120 کالری است و بنابراین می تواند باعث افزایش وزن بدن شود.
روغن زیتون می تواند باعث درماتیت تماسی در افرادی شود که مستعد این نوع آلرژی هستند.
روغن زیتون ممکن است برای مرطوب کردن پوست مفید باشداما ممکن است حاوی باکتری ها و قارچ ها، به ویژه در چین های پوست تناسلی باشد که ممکن است منجر به تحریک و عفونت شودکه یکی از مضر ترین روغن زیتون برای اندام مردانه است.

و ممکن است باعث بثورات، تاول و کبودی و خارش در پوست شود. روغن زیتون فرابکر ممکن است از کبد در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند، که آسیب سلولی مرتبط با واکنش شیمیایی بین رادیکال‌های آزاد و سایر مولکول‌های بدن است.