جیوه قرمز در ساخت اسلحه نقش بسیار مهمی دارد!

افسانه های قدرت سنگ جیوه قرمز در اواخر جنگ سرد شروع به گردش کردند اما دوره شکست آنها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که بی نظمی و فقر بر سر برنامه های تسلیحاتی کرملین فروکش کرد، رخ داد.
از آنجایی که کاهش امنیت نگرانی‌های مربوط به قاچاق غیرقانونی را افزایش می‌داد، جیوه قرمز خود را در فرهنگ واژگان بازار آزاد اسلحه در بازار سیاه جای داد و در ساخت سنگی که در آینه دیده نمی شود نقش اساسی دارد.
با کمک گزارش‌های خبری کثیفدر رابطه با قیمت آمپول جیوه قرمز این ماده به اکسیر شگفت‌انگیز یک قاچاقچی اسلحه تبدیل شد، ماده‌ای که تقریباً می‌توانست هر کاری را که یک مشتری پنهان نیاز داشته باشد انجام دهد: موشک‌های راهنما، اشیاء سپر از رادار، تجهیز یک دولت شرور یا گروه تروریستی به سلاح‌هایی که با سلاح‌های یک ابرقدرت رقابت می‌کنند بر این اساس قیمت آن صدها هزار دلار در هر کیلوگرم بود با گذشت زمان، قیمت درخواستی افزایش می یابد.

همانطور که اغلب در افسانه‌های شهری بادوام اتفاق می‌افتد، میم قرمز جیوه به اندازه کافی حمایت عمومی برای تضمین یک زندگی غیرقابل خاموش شدن پیدا کرد.

ساموئل تی کوهن، فیزیکدان آمریکایی و کهنه کار پروژه منهتن که اغلب پدر بمب نوترونی نامیده می شود، ساموئل تی حملات کوهن هنگامی که در اوایل دهه 1990 شتاب گرفت، به گروه جیوه قرمز پیوست و با ادعای اینکه این ماده می‌تواند برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای با اندازه بسیار کوچک مورد استفاده قرار گیرد، موقعیت تنهایی را به دست آورد.

در یکی از نسخه‌های زندگی‌نامه‌اش، او ادعا کرد که جیوه قرمز با «مخلوط کردن مواد هسته‌ای ویژه در مقادیر بسیار کم در ترکیب معمولی و سپس قرار دادن مخلوط در یک راکتور هسته‌ای یا بمباران آن با پرتو شتاب‌دهنده ذرات» ساخته شده است.

در نتیجه، او گفت: “یک ماده منفجره قابل توجه غیر قابل انفجار است” که وقتی منفجر می شود، “بسیار داغ می شود، که اجازه می دهد تا فشارها و دماهایی ایجاد شود که قادر به مشتعل کردن هیدروژن سنگین و تولید یک مینی همجوشی خالص باشد.” بمب نوترونی»

به همین دلیل حکم خرید و فروش جیوه قرمز سنگین می باشد!

  • منابع:
    1. The Doomsday Scam
  • تبلیغات: 
    1. 10 راز موفقیت از نظر رییس جمهور چین
    2. روغن موتور با قابلیت ترمیم موتور وسیله نقلیه
    3. به چه دلیل در شیشه ای مفهوم پنجره دارد؟
    4. انبه با فولکلور و مراسم مذهبی هند پیوند ناگسستنی دارد