برنج ضیغمی پاکستانی موجب کاهش رشد مو در افراد پیر می شود

فایده مهم برنج برای سلامتی چیست؟ برنج ضیغمی پاکستانی ممکن است به حفظ وزن سالم کمک کند. برنج قهوه ای حاوی فیبر و پروتئین است که هر دو اثر سیر کنندگی دارند و در مقایسه با برنج سفید به شاخص گلیسمی (GI) پایین تری کمک می کنند.

این بدان معناست که کربوهیدرات های تامین شده توسط بخشی از برنج قهوه ای به طور پیوسته به انرژی تبدیل می شوند. به همین دلیل، انتخاب برنج قهوه ای به جای سفید به کاهش گلوکز خون و سطح انسولین ناشتا کمک می کند.

همه اینها سطح انرژی را تثبیت می کند، از هوس ها جلوگیری می کند و ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. تصویر برنج سفید کمتر واضح است با برخی از مطالعات نشان می دهد افزایش وزن و به ویژه چربی شکم افزایش می یابد در حالی که مطالعات دیگر هیچ ارتباطی را نشان نمی دهند.

برنج

با این حال، تصور می‌شود که مصرف منظم برنج سفید ممکن است منجر به افزایش سطح قند خون شود که در طول زمان ممکن است خطر ابتلا به سندرم متابولیک از جمله افزایش وزن را افزایش دهد.

برنج قهوه ای از بیماری های مزمن محافظت می کند. برنج قهوه ای لایه سبوس را حفظ می کند و به همین دلیل حاوی ترکیبات محافظی به نام فلاونوئیدها است که نمونه هایی از آنها شامل آپیژنین و کورستین است.

این ترکیبات نقش مهمی در محافظت در برابر بیماری دارند. مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف غلات کامل مانند برنج قهوه ای در رژیم غذایی با کاهش خطر بیماری هایی مانند بیماری قلبی ، برخی سرطان ها از جمله سرطان پانکراس و معده و همچنین دیابت نوع 2 مرتبط است.

برنج سفید از انرژی پشتیبانی می کند و سطح گلیکوژن را پس از ورزش بازیابی می کند. ورزشکاران اغلب برنج سفید را به عنوان منبع انرژی ترجیحی انتخاب می کنند، به ویژه هنگامی که بعد از ورزش سوخت گیری می کنند.