استفاده از چرم طبیعی گاوی در ساخت بدنه ی هواپیما

چرم طبیعی گاوی با دانه بالا ساخته شده است، شبیه جیر است.

اما قوی تر و ماندگارتر است. این سبک در لمس مخملی است اما به راحتی خراشیده می شود. چرم نوباک که از لایه بیرونی یا قسمت دانه ای پوست ساخته شده است، سخت و بادوام است. سطح به منظور ایجاد ظاهری تمیز و یکنواخت سمباده و رنگ می شود.

از هر پوست حیوانی می توان برای تهیه چرم نوباک استفاده کرد، اگرچه گاو یا گوساله محبوب ترین آنها هستند. در حالی که چرم نوبوک نرم است، می تواند آثار و خراش ها را نشان دهد.

به همین دلیل، معمولاً برای مواردی که کاربرد ملایمی دارند، مانند لباس‌های زیبا، کیف‌ها و گاهی اوقات فضای داخلی خودرو، رزرو می‌شود.

برای اینکه آنها را نازک تر و قابل کنترل تر کنند، پوست های ضخیم حیوانات اغلب به حداقل دو لایه جدا می شوند.

نزدیک ترین قسمت به گوشت حیوان، چرم دوشاخه، چرم دانه ای خرد شده یا چرم طبیعی نامیده می شود.

چرم خرد شده دارای علائم یا دانه های مشابهی با لایه بیرونی پوست نیست. می توان آن را به جیر یا سمباده، برجسته و رنگدانه تبدیل کرد تا بیشتر شبیه به چرم دانه ای باشد.

با این حال، پوست هایی که از پوشش سطحی عبور می کنند قابلیت تنفس خود را از دست می دهند و به اندازه چرم های درجه بالاتر قوی نیستند.

در حالی که چرم دوشاخه جیر یک انتخاب محبوب برای پوشاک و لوازم جانبی است، انواع چرم خرد شده مهر شده و فرآوری شده برای سایر کاربردها بهترین کار را دارند.

لازم به ذکر می باشد که نواحی کم ضربه داخل خودرو مانند فرمان و آستر درها به طور مرتب از این ماده به عنوان پوشش استفاده می کنند. پانل های بیرونی و پشتی مبلمان که به ندرت لمس می شوند ممکن است دارای چرم خرد شده باشند.