ارده در بروجرد موجب کاهش سر درد در افراد پیر می شود

بنابراین استفاده از این ارده در بروجرد به عنوان داروی مکمل برای تسکین درد مناسب است. دانه ارده برای سلامت تیروئید شما مفید است. غده تیروئید ما حاوی بالاترین غلظت سلنیوم است.

بنابراین، سلنیوم نقش مهمی در ساخت هورمون های تیروئید دارد. بر اساس تحقیقات ، دانه های ارده تقریباً 18 درصد از مصرف روزانه مرجع سلنیوم (RDI) را از دانه های بدون پوست و پوست کنده تأمین می کنند.

بنابراین، آنها را به انتخاب رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با تیروئید تبدیل می کند. علاوه بر این، وجود آهن، مس، روی و ویتامین B6 در این دانه‌ها از تولید هورمون‌های تیروئید حمایت می‌کند و به سلامت تیروئید کمک می‌کند.

دانه های ارده ایمنی را بهبود می بخشد. اگر ایمنی یک نگرانی اولیه برای شما است، دانه ارده می تواند به شما در ایجاد ایمنی با آن کمک کند.

به عنوان مثال، دانه‌های ارده مقدار زیادی روی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند به رشد و فعال کردن لنفوسیت‌های T، بخشی از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

ارده

آنها میکروب های مهاجم را شناسایی کرده و به آنها حمله می کنند. طبق یک مطالعه ، دانه های ارده 20 درصد از RDI روی را تامین می کنند.

دانه های ارده به حفظ سلامت روان کمک می کند. روغن ارده حاوی یک اسید آمینه به نام تیروزین است که بر فعالیت سروتونین تأثیر می گذارد.

این یک انتقال دهنده عصبی است که بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. عدم تعادل سروتونین می تواند منجر به افسردگی یا استرس شود. روغن دانه ارده به تولید سروتونین کمک می کند، احتمال اضطراب را کاهش می دهد و احساسات مثبت را بهبود می بخشد.

دانه ارده هضم را بهبود می بخشد. یبوست یک مشکل گوارشی رایج است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. اگر شما هم در تلاش برای حفظ یک دستگاه گوارش شفاف هستید به سمت دانه های ارده سیاه روی آورید.

آنها با داشتن فیبر بالا و اسیدهای چرب غیر اشباع به درمان یبوست کمک می کنند. در حالی که روغن موجود در این دانه ها می تواند به عنوان روان کننده برای روده شما عمل کند، فیبر به حفظ حرکات روده صاف کمک می کند.

همچنین از روده بزرگ محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را کاهش می دهد. حاوی آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی است. روغن ارده سزامول و سزامینول دارد.