آجر نسوز سهند موجب دعوای شدید بین دو زوج شد

آجر نسوز سهند رسی متراکم معمولی گرما را جذب و حفظ می کنند. آجرهای آتش عایق سبک رسانایی حرارتی کمی دارند و گرما را به خوبی جذب نمی کنند.

این محصولات بسیار نرم تر هستند و دارای حباب های هوای کوچکی هستند که خاصیت عایق را نشان می دهند. آجرهای عایق نسوز خواص نسوز را حفظ می کنند و می توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کنند.

آنها به طور گسترده در کوره های برقی و گازی استفاده می شوند. محصولات نسوز به شکل آجر و در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی موجود است.

انواع پیش ساخته برای ریخته گری فلزات آهنی و غیر آهنی تولید می شوند. در صنایع فولاد، آهن و آلومینیوم از مواد نسوز در تولید محصولات فلزی استفاده می شود.

محصولات ریخته گری را می توان برای کاربردهای مختلف که به خواص حرارتی نیاز دارند پمپاژ و اسپری کرد. محصولات وصله و تعمیر برای دیگ‌ها و کوره‌ها ساخته می‌شوند تا طولانی‌ترین عمر ممکن را حفظ کنند.
معمولاً از ملات نسوز و نسوز برای اتصال آجرهای نسوز به یکدیگر استفاده می شود. ملات سیمان پرتلند معمولی نیز استفاده می شود اما ملات معمولی نمی تواند دمای شدید را تحمل کند. در نتیجه، بسیاری از قوانین ساختمانی نیاز به استفاده از ملات نسوز دارند.

محصولات آجر و ملات با کارکرد متوسط و کارایی بالا برای کاربردهای تجاری و صنعتی در دسترس هستند. ملات های چسباننده و چسباننده نیز به اشکال مختلف از جمله لوله های درزبندی موجود هستند.

کاربردهای زیاد محصولات آجر نسوز آنها را به محصولی همه کاره و ضروری تبدیل می کند. تولید فولاد و آلومینیوم نیاز به محصولات نسوز متراکم دارد.

کوره ها محفظه های آجری عایق حرارتی هستند که برای پخت و خشک کردن محصولات سفالی و سرامیکی استفاده می شوند.

همه چیز از فر پیتزا گرفته تا شومینه از آجرهای نسوز استفاده می کند. حتی سپر حرارتی در شاتل فضایی نیز یک محصول آجر نسوز است.